MAPA SERWISU

O NAS
TRASY
PLANOWANE
GALERIA
POCZĄTEK
PORADY
LINKI
ZASŁYSZANE
NASZE ROWERY
RÓŻNE
NAPISZ DO NAS
CO NOWEGO


TopLista - oddaj swój głos
--== Toplista Polskich stron rowerowych ==--
Toplista rowerowych stron WWW - bikeworld.pl

Księga gości

pl.rec.rowery


Testy

  1. Widelec MARZOCCHI Bomber Z2 light
  2. Opony Panaracer Fire XC Pro 1,8
  3. Widelec ROCK SHOX Judy XC Long Travel
  4. Licznik rowerowy Sigma Sport 1200
  5. Opony IRC Mythos XC 1,95
  6. Licznik rowerowy CatEye Mity 2
  7. Hamulce AVID Single Digit 1.0
  8. Licznik rowerowy Sigma Sport BC 800
  9. Przerzutka tylna Shimano STX RC
  10. Pedały SPD SHIMANO M535
  11. Korby WRA
  12. Gra - Pepsi Max Extreme Sports
  13. Przewodnik rowerowy po Polsce - wyd. Pascal
  14. Widelec Manitou SX
  15. Licznik rowerowy Sigma Sport 600
  16. Widelec RST Gamma AT
  17. Manetki SHIMANO SL-RS40 L/R
  18. GT XCR 4000
  19. Siodełko Look-In
  20. Rower - książka wyd. Pascal
  21. Druciane kiwadełko
  22. Kółeczka do przerzutki TISO
  23. Pedały VP104

Hamulce AVID Single Digit 1.0

Dane techniczne:
waga: klamki - 186 g, szczęki - 170 g
regulacja:
*) szczęki - napięcie sprężyny, kąt i wysokość ustawienia klocka,
*) klamki: jak w większości klamek do hamulców typu V - śruba do regulacji naciągu linki.
Warunki eksploatacji: Hamulce liczą sobie niecałe 3 lata, przejechałem na nich ok. 9000 km, dodam, że w Polsce, zaliczyły więc wszystkie możliwe warunki pogodowe
Uwagi z eksploatacji: Testowany egzemplarz był zamontowany jako wyposażenie standardowe w nowym rowerze. To najtańszy i najmniej wyrafinowany produkt AVIDa. Mają dość filigranową budowę, co na początku budziło moje obawy co do jakości hamowania. Jednak sztywność szczęk jest wystarczająca. Oczywiście nie jest ona tak duża jak przy V-kach XT czy LX. Porównajcie jednak masę obu elementów. AVIDy są dużo lżejsze. Mają prostą budowę - nie są wyposażone w żadne gadgety typu równoległe prowadzenie klocków. Trzeba jednak przyznać, że takie rozwiązanie przydałoby się im. Oryginalne klocki "skończyły się" dopiero po 5000 km. Ich zużycie nie było równomierne. Szczęki hamulców mają prostą regulację. Przy każdej szczęce jest sprężyna, którą można precyzyjnie wyregulować za pomocą zwykłego "krzyżaka" siłę odciągu szczęk od obręczy. Sprężyna ta jest dość mocna - do teraz działa idealnie. "Harmonijka" chroniąca fajkę hamulców jest wykonana z bardzo miękkiej gumy, poddaje się bez problemów każdej sile działającej na szczęki, co poczytuję za zaletę - wciąż doskonale osłania przed brudem pancerz linki hamulca. AVIDy nie mają tak wielkiej siły ścisku jak V-ki Shimano z górnych półek. Uważam jednak, że modulacja siły hamowania jest świetna. Hamulce od początku miały lekkie luzy zarówno na osi równoległej jak i prostopadłej do obręczy. Do teraz jednak nie powiększyły się. Klamki są dobrze wyprofilowane, można je równie dobrze obsługiwać jednym jak i dwoma palcami.
Podsumowanie: Hamulce, jak na produkt renomowanego producenta, ale z niższej półki, są świetne. Wystarczająco sztywne, łatwe w obsłudze, z dobrym dozowaniem siły hamowania. I jeszcze jedno, najważniejsze: nigdy nie zawiodły.
Ocena: 4/5